Wartościowe wskazówki, dzięki którym Twój sklep będzie dobrze pozycjonowany w wynikach wyszukiwania GoogleWyszukiwarka Google stała się dla klientów podstawowym narzędziem do znajdowania lokalnych firm. W rzeczywistości ponad połowa wszystkich zapytań do wyszukiwarki Google pochodzi z urządzeń mobilnych. Wraz z szybkim upowszechnieniem się urządzeń mobilnych i rozwojem zakupów online, wyszukiwanie lokalne staje się coraz ważniejsze dla firm sprzedających produkty. Z ostatniego raportu SEMRush wynika, że wyszukiwanie lokalne w Google jest obecnie drugą najpopularniejszą kategorią wyszukiwania w Internecie. Na szczęście pozycjonowanie widoczności Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Stosując się do kilku prostych wskazówek i najlepszych praktyk, możesz zoptymalizować widoczność swojego sklepu i zwiększyć ruch na swojej stronie.

Tytuły i opisy meta stron produktów bogate w słowa kluczowe i opisowe to metoda na skuteczne pozycjonowanie

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ranking produktu w wynikach wyszukiwania Google jest tytuł strony produktu. Jeśli chcesz poprawić pozycję swojego produktu w rankingu, najlepszym sposobem na to jest optymalizacja tytułu strony produktu z użyciem słów kluczowych i opisowych. Tytuł produktu powinien być opisowy, przekonujący i zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Optymalizując tytuł produktu, pomagasz algorytmowi Google zrozumieć, czym jest dany produkt, jakie ma funkcje i dlaczego klienci powinni kliknąć, aby odwiedzić Twoją witrynę. Recenzje i oceny również odgrywają rolę w rankingu produktu w wynikach wyszukiwania, dlatego ważne jest, aby zachęcać klientów do pozostawiania pozytywnych recenzji. Tworząc tytuły produktów, staraj się nie przekraczać 60 znaków, aby pozostawić klientom wystarczająco dużo miejsca na napisanie recenzji.

Optymalizuj szybkość strony produktu

Google może używać czasu działania jako sygnału rankingowego. Jeśli Twoja witryna często przestaje działać, klienci mogą nie być w stanie uzyskać do niej dostępu, co może skutkować utratą biznesu. Co więcej, przestój witryny może spowodować utratę potencjalnych przychodów, a co ważniejsze, może spowodować spadek średniej pozycji Twojego sklepu w SERP-ach. Aby Google postrzegał Twój sklep jako wartościowy zasób, powinieneś zoptymalizować szybkość działania witryny. W tym celu postaraj się, aby czas ładowania witryny nie przekraczał 2 sekund. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest optymalizacja obrazów, czyszczenie kodu i unikanie przekierowań. Google sugeruje również hostowanie obrazów w sieci CDN (Content Delivery Network), aby przyspieszyć czas ładowania witryny. Sieć CDN może również zmniejszyć ilość wykorzystywanego przez witrynę pasma, co może poprawić czas działania witryny.

Promuj swój sklep w Google i za pomocą reklam

W zależności od rodzaju sprzedawanych produktów i budżetu marketingowego możesz również promować swój sklep za pomocą Google AdWords. AdWords to potężna platforma marketingowa, która pozwala wyświetlać reklamy na górze lub po prawej stronie stron z wynikami wyszukiwania Google. Gdy ktoś kliknie na reklamę, zostaje przeniesiony na Twoją stronę. Aby zwiększyć szanse na uzyskanie kliknięć, pamiętaj o umieszczeniu nazw produktów, cen i przycisku wzywającego do działania. Jedna uwaga: upewnij się, że reklamy są ściśle związane z Twoim produktem i nie zawierają informacji wprowadzających w błąd. Jeśli tak się stanie, mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania.